Pausjumppa och kaka.

Under tiden jag och eleverna experimenterat med vatten som vätska och i fast form i skolan, har det skett stora saker på översättningsfronten.

Bibelöversättarna och en konsult har jobbat jätteintensivt med apostlagärningarna de senaste veckorna. De har jobbat så hårt, börjat tidigt, slutat sent och jobbade till och med under helgen. Inatt åker konsulten tillbaka – de blev nästan klara. Av apostlagärningarna återstår nu bara ca 50 verser tillsammans med konsulten, och det arbetat ska slutföras på ett skypemöte det här kvartalet. Det här betyder ett jättekliv framåt i översättningen!

Vi firade med gemensamt förmiddagskaffe. Anna hade bakat en tårta, och jag drog lite spontant pausgymnastik (så långa dagar och många timmar framför datorn måste vara döden för ryggen!).

DSCN6992

Anna förevigade det unika tillfället när hon såg vartåt det började barka.

DSCN6980

Det var ju inte igår jag drog motionsgymnastik precis, men några övningar för axlar och rygg kom jag ihåg.

DSCN6994

Sedan åt vi kaka och firade de stora framstegen!

Nu: operation helg och vila, såväl från vattenprojekt som från bibelöversättning.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Pausjumppa och kaka.

  1. Mia A skriver:

    Din kjol, Eva! Din kjol! ❤ Jag är utled på alla nya klädesplagg man säljer idag gjorda i material som egentligen inte finns och som ingen mår bra av att finns. Har nästan på allvar funderat på att ha en sömmerska att sy upp en liten men hållbar garderob åt mig med inspiration från 1800-talets landsbygdsklädsel, och din kjol är ju bara mitt i prick!

    • kvintettfamilj skriver:

      Visst är den fin? Jag sökte så länge efter långkjolar att ta med, hittade nästan inga. Långkjolar är inte riktigt på mode där just nu. Så jag hittade fina tyger, och lät sy upp några i den här modellen utgående från en mall som en av kollegorna hade! Den sitter riktigt bra!

      • Mia A skriver:

        Ja, jättefin! Vackert tyg och fin, klassisk modell. Jo, kan tänka mig att det inte var så lätt att hitta sådana långkjolar här för de är ju inte i ropet här nu. Häftigt med specialsydda kläder, fanns väl bara sånt förr i världen och nu hör det till ovanligheterna här.

  2. Maria skriver:

    Håller med föregående, snyggaste kjolen!
    …och Eva hon levererar med jumppa,härligt!

  3. Malena skriver:

    Oj, oj, oj så dryft jag får efter dig Eva! Har inte läst din blogg sen jag slutade med facebook för över ett år sen (en av få baksidor med att ge upp fb) och nu så känner jag bara saknaden välla in! Ni ser dock ut att ha det alldeles bra där borta! Många kramar!

    • kvintettfamilj skriver:

      Hej Malena (kusin-Malena, visst?), ett års fb-paus, wow! Jag blir så glad över att höra att du saknar mig. Inte att du saknar, men att vara saknad. Det känns ju bra! Vi har det bra, oftast. Förstås går det upp och ner här också, och januari har varit tuff. Men vi är helt klart på rätt ställe! Jag tänker på dig, på er, och hoppas att ni har det bra. Kram, kram, kram!

      • Malena skriver:

        Kusin-malena jo, vi har det bra. Lilla Anna blir snart 10 månader och jag sörjer inte att hon blir större. 😉

Kommentera

