Sju år imorgon!

DSCN5596-1

Han blir sju år imorgon. Hur har det kunnat gå sju år sedan jag vankade omkring (åtminstone 20 kg tyngre än vanligt) där hemma och väntade att något skulle ske? Jag förstår inte.

Det är faktiskt hans förlossning jag minns bäst av alla. Jag har kristallklara ögonblick från den allra första tiden på BB. Jag minns hur annorlunda vardagen kändes med två barn, och hur jag försökte få Alfons och Oliver att sova samtidigt på dagen för att själv kunna vila. Jag minns mina egna allra första försiktiga promenader runt kvarteret, inte många hundra meter men tillräckligt för att gå och vifta med armarna och få igång blodcirkulationen i axlarna och nacken. Det måste ändå ha gått framåt rätt snabbt, för jag skidade när han var 5 veckor.

Sju år blir han imorgon. Varje dag förundrar han mig. Han har de mjukaste kinder, de längsta ögonfransar, de finaste funderingar. Och sju år blir han imorgon.

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

