När det blir lite trångt.

Jag kommer att njuta den dag vi befinner oss i Finland och vi inte är tillsammans varje vaken stund, tänker jag ibland och står också för den tanken.

För så är det ju förstås ibland i en verklighet där de man leker allra mest med är ens egna bröder, och där ens samtalsparter allra oftast finns inom den egna familjen.

Och även om den egna familjen i det här fallet är bäst, så blir det onekligen lite trångt ibland. Det skulle vara lögn att påstå något annat, även om jag tycker att överflöd av familjetid hör till det vackra i det sätt vi lever.

Det får vara både och. För det är både och.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

