Tankegångar om händelserna i Köln, ett inlägg som blev ett annat inlägg.

Egentligen hade jag redan ett nästan färdigt inlägg om händelserna i Köln. Men eftersom jag inte riktigt orkade tänka igenom det och knyta ihop tankarna blev det inte till något. I ett blogginlägg hittade jag nämligen en länk till den här rapporten och tänkte att vi borde läsa den innan vi drar för långtgående slutsatser av det som hände i Köln och gör de slutsatserna till sanningar i vårt eget land. Handlar vår tendens att hojta högljutt mot fenomen längre bort från oss själva (i det här fallet Köln) att göra med att det är så svårt att rensa upp på egen gård, och så mycket lättare att göra det på andras? Jag är kanske lite förvånad över den massiva diskussionen över det som hände i Köln, eftersom det så uppenbarligen händer så ofta också så mycket närmare.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

