Bland bläckfiskar och ”tusingfotingar”.

Det är inte så att våra söner måste tycka att konst är spännande, men det är ju inte som att jag hindrar dem heller. Det händer sig att jag plockar fram en hög med vita papper. Det händer sig att de får låna mina svarta tuschpennor också, om de är försiktiga.

Det var dags att ta ner julservetterna som prydde vardagsrumsväggen i december, och hänga upp något annat.

Varsågoda, två bläckfiskar och en sköldpadda, enligt den fyraåriga konstnären själv.

DSCN6832

DSCN6834

Han har tydligen en svartvit grafisk period just nu. Jag älskar att se hans figurer växa fram. Hans bläckfiskar, ”tusingfotingar”, sköldpaddor och fåglar. Älskar.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bland bläckfiskar och ”tusingfotingar”.

  1. Marianne Asplund skriver:

    Den lillas konstverk hänger också på vårt kylskåp. En bläckfisk, en larv och en tusingfoting. Eller tusingfoten, som han ibland sa. Underbart! Helt enkelt underbart!

Kommentera

