Back to work!

Jag har tagit ett gigantiskt kliv rakt in i vardagen och börjat jobba igen. Det känns riktigt, riktigt roligt. Tydligen har ledigheterna i december gjort mig gott eftersom inspirationen återinfann sig.

Men hur i all världen klarar folk av att arbeta hela dagarna sittande vid en dator? Efter några timmar hade jag värkande axlar. Några timmar! Då kom jag ihåg ett råd jag läst någonstans, tror det var på Linas blogg (plus att jag sett Anna i granngården göra det) – nämligen arbeta vid datorn stående.

Och vilken skillnad! Inte klokt! Ta det som ett tips alla ni som ska tillbringa 40 timmar i veckan sittande vid en dator. Stig upp, placera datorn högre upp och jobba vidare.

Nu ska jag avsluta den här arbetsdagen och glädjas åt att jag fick gjort så mycket: sammanfattat höstterminen i enskilda rapporter för alla elever, mailat och avslutat och haft mig.

Imorgon ska jag ägna mig åt att planera vårens stora temahelheter, sedan är den här lärarinnan/rektorn/missionären/hemskolaren redo att öppna dörrarna och köra igång VÅRTERMINEN 2016!

Härligt!

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Back to work!

  1. Marianne Asplund skriver:

    Så bra! I övermorgon är jag också tillbaka på jobbet. Har vi verkligen varit en månad i Kenya?

    • kvintettfamilj skriver:

      Ja, har ni? Om det inte vore för att skolan är så ren, och för att det står en bastu i förrådet så skulle man kunna tro att allt bara var en dröm. Skönt att ni snart är hemma! Hur kändes det att landa i Vanda?

  2. Av skriver:

    hey there, very well written about your life in Africa. in fact, I’m on the same train as your parents who have talked so much in excitement about their just concluded trip to your place. I’ll take some time out and read all your posts. they are very interesting. take care – Avinash

    • kvintettfamilj skriver:

      Hi Avinash, good to hear that my parents had company during their travel up north. Welcome to read and follow our life in Kenya, it is for sure exciting! How comes a guy from Bangladesh (according to your blog, right?) is in Finland?

      • Av skriver:

        lol. I’m from India. Bangalore is the city I hail from which is in Southern India. Work brought me here 4 yrs ago and I’ve been living in Vaasa all along. your Blog is definitely exciting. the location, the serenity, peace…its all evident. I’m amazed that you guys now have a Sauna there. is it a 1st for Africa? also that you are home-schooling your children. the older folk in India always say teaching always begins from home and the mother is the best teacher. you are living exactly that. Will stay connected. hope to meet you when you get back to Jakobstad some day.

Kommentera

