Årets bästa.

– Jag ska ALDRIG köpa saker med barbie- eller stålmannentryck åt mina eventuella barn, skränade jag som tonåring och tyckte (högljutt och tvärsäkert) att barn gärna kunde växa upp med bättre förebilder.

Faktiskt.

Jag höll fast vid det där tvärsäkra påståendet länge och vidhåller nog att det finns bättre förebilder. Den här julen utgjorde undantaget. Mitt första, om inte mitt minne sviker mig.

Men vad gör man när ens allra minsta, otroligt ljuvliga barn med de största och mest kärleksfulla ögon älskar spindelmannenkostymer med muskler?

Precis, det var det jag tänkte.

DSCN6500

I tre dagar har han gått omkring i den nu, bara tagit av den vid kvällstvagningar och när han ska sova. Köpte jag hans kärlek med mina principer? Nå nej. Det är bara det att små barns behov ibland måste gå över ens principer.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

