Mitt äckligaste inlägg någonsin.

Om du är känslig för äckligheter så är det här inlägget kanske inget för dig. Kom ihåg att jag varnade dig innan! (Och puss).

Vi satt och pratade om än det ena och än det andra igår kväll när barnen somnat. Pappa kan vara fantastiskt rolig och vi skrattade så att jag var alldeles genomsvettig. Underbart! Hur som helst – i något skede började vi prata om det äckligaste vi varit med om i matväg. HUR ÄCKLIGT ÄR INTE DET HÄR!

  • Pappa har en gång fått en kackerlacka i sin mat på en restaurang i Helsingfors OCH ÄTIT DEN.
  • Ove har en gång bitit på en bit kött som hade märklig konsistens, han lät den ligga på tallriken men petade på den med besticken TILLS EN VARBÖLD SOM FANNS INUTI KÖTTET SPRACK.
  • En av våra samburukollegor har en gång ätit en larv som fanns i hans bröd OCH SVÄLLDE UPP I HELA ANSIKTET EFTERSOM LARVEN ÄR LITE GIFTIG.
  • Ove tog en gång en näve chips ur en öppnad chipspåse. Det var mörkt och han såg inte vad han stoppade i sig. När det rörde sig i munnen insåg han att DET FANNS FULLT MED SOCKERMYROR BLAND CHIPSEN.

Har du någon gång ätit något riktigt äckligt? Berätta!

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Detta inlägg publicerades i Mat, Uncategorized, Vardag. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mitt äckligaste inlägg någonsin.

  1. Anso skriver:

    Japp! Skalbagge i Yrkesskolans köttfärssås på -90 talet. Tuggade och tuggade och spottade sent om sides ut ”klimpen”. Då var halva bagg kroppen redan uppäten 😦

Lämna en kommentar