Julfest och jullov.

Det var egentligen tänkt att vi skulle ha vår julfest ikväll, men de dåliga vägarna gjorde att Dahlbackas startade en dag tidigare för att säkert nå fram till Nakuru, Nairobi och småningom Finland. Så vi firade julfest klockan 09:30 och mörklade klassrummet för att lucians ljuskrona verkligen skulle få lysa upp rummet.

Det var en fin fest, som vanligt. Trots att vi inte hade hunnit öva så mycket, trots att vi inte hade hunnit skriva varken julskådespel eller öva till jultablån så blev det bra i alla fall. De är ju fantastiska elever, mina fyra.

Jullov. (Hur kan det förresten vara möjligt? Jag har inte riktigt hunnit med!). Sen gick luften ur mig och jag tog en 2 1/2 timmes eftermiddagslur. Dags att slappna av efter resan till Nairobi, mammas och pappas ankomst, personalkonferens med många, många kollegor i Malindi, storhandling i Nairobi, köra upp på dåliga vägar och avsluta en termin.

Nu återstår några halvdagar jobb och sedan ska vi ägna oss åt väsentligheter som julgodis och att slå in paket.

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

