Destination paradis.

Ibland är livet mest solsken. Idag checkade vi in på en paradisisk plats med 32 graders värme och massor med solsken.

DSCN5880

Jag har fyllt lungorna med saltmättad doft av tång och sökt skatter som havet fört med sig, och – till min stora lycka – hittat både korall, snäckor och skalet av en kokosnöt.

Jag har fascinerats av den vita sanden, hoppat i vågorna tillsammans med barnen och känt det salta vattnet putsa alla små sår och revor.

Jag har fascinerats av sandkrabborna och blivit alldeles lycklig över att få hålla en.

DSCN5909

Jag har sett min man få göra en av de saker han njuter allra mest av, och som därför blir en sak vi alla njuter av. Jag önskar jag vore en vindsurfare, men efter försök och misslyckanden överlåter jag det åt folk med starkare armmuskler och bättre förståelse för vind.

DSCN5897

DSCN5941

Tänk att ett land kan innehålla så många varierande klimat och områden. Det känns som ett helt liv mellan halvöken i Samburu, storstadspulsen i Nairobi och den tropiska kusten.

Underbart, som mamma brukar säga.

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Destination paradis.

  1. ingridjern skriver:

    Oj kära nån vad härligt! Instämmer med att de stora kontrasterna gör Kenya så bra!

  2. Brita skriver:

    Vad bra att Ove redan är bra på vindsurf, det är ju omöjligt för en nybörjare! Hälsa Bahari!

  3. Anna skriver:

    Arvid är fascinerad av krabban och undrar: To de sukt? Bet klabban?

    • kvintettfamilj skriver:

      Hej Arvid! Vi saknar dig! Nej, det tog inte sjukt alls, men man måste hålla den på ryggen så att den inte kan ”bita” en med sina klor. De ser jättelustiga ut när de springer! De springer sidvägen, inte framåt!

Kommentera

