Det Kenya jag älskar med dem jag älskar.

Det är som bäst nu. (Trots att jag fick en magfnurra och självmedicinerar mig med mediciner som skrivits ut åt mig mot magfnurror tidigare).

Mamma och pappa landade i Nairobi i morse, och möttes av mig, Alfons och taxichauffören Paul.

Flygfältet

Foto: Boris Asplund

Ett år är det sedan vi träffades sist. Tid är ju så märkligt, för samtidigt  som det verkligen är jättelänge sedan vi sågs så kändes det inte så när vi träffades. Det var bara att ta vid där vi slutade senast.

Jag är så stolt över att få visa dem Kenya. Det här landet fascinerar mig, och får mig att se på vårt sätt att leva i väst med kritiska ögon.

Kenya presenterade sig så fint under min och mammas korta kvällspromenad. Vi hittade en hudvårdssalong, steg in och småningom befann sig mammas trötta vinterfötter i ett hett bad. Adeline, som tog hand om mammas fötter, använde en peeling som mamma tyckte om. Kunde man få tag på den någonstans? Jovisst, Adeline lovade att fixa ett par burkar åt oss som vi kunde komma och hämta från salongen om någon dag. Hade mamma sandaler att ta på sig efter pedikyren? Inte? Ah, kanske hon ville låna ett par från salongen? Hon kan föra dem tillbaka samtidigt som hon hämtar peelingen. Och eftersom Adeline inte hade någon växel så lämnade vi lite pengar innestående tills vi hämtar krämen.

Tillit, vänlighet, Kenya. Jag älskar att få uppleva Kenya tillsammans med dem jag älskar.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det Kenya jag älskar med dem jag älskar.

  1. Mia skriver:

    Vilken fin blogg! Jag råkade hamna här via en kommentar på en annan blogg, och sen fastnade jag – läste bakåt till augusti, när jag till sist tog mig i kragen och bestämde mig för att det är dags att släcka datorn nu. Först måste jag bara säga hej, allt annat skulle kännas lite fräckt när jag nu suttit och läst dina inlägg från flera månader. 🙂 Jätteroligt att läsa om ert liv i Kenya!

  2. Nilla skriver:

    Härligt att de kom lyckligt fram och ni får njuta
    av att vara tillsammans. Skön Adventstid till er.
    Ö. Nilla

    • kvintettfamilj skriver:

      Hej Nilla! En fin advent till er också. Idag sjöng vi julsånger i den lutherska kyrkan i Nairobi. Det kändes lite märkligt, men bra. Vi njuter så av att ha mamma och pappa här!

Kommentera

