Lycka!

Han var så trött i kyrkan. Förgäves försökte han hitta en bekväm ställning i min famn, men det lyckades inte riktigt. Så han fick komma upp på min rygg, och så band jag om honom som kenyanska kvinnor binder om sina barn.

IMG_6649

Foto: Ove Gädda.

Några minuter senare sov han.

Det är möjligt att jag inte kommer att känna någon djupare känsla av samhörighet till den kultur jag lever i än jag gjorde i den här stunden.

Jag är så lycklig över att jag fick bära Vincent så här, att han fick somna så här. Han är ändå 4 år, och sover ju nästan aldrig på dagen längre. Men idag gjorde han det. På min rygg.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lycka!

  1. Anna skriver:

    Härligt! Vill du förklara eller visa hur de binder? Min bärsjal fungerar inte längre åt vår ”stora” pojke.

Kommentera

