Hallen och vårt sovrum.

På listan över saker jag upplever mig vara ganska bra på finns inte att fota inredning med. Det blir aldrig så där snyggt som i glassiga magasin. Det kan ju förstås dels bero på att vårt boende inte är så glassigt. Förstås. Troligen.

Men på Elins begäran ska jag i alla fall ge er några glimtar från vår lägenhet. Den är cirka 50 m2 stor (liten) och har ett allrum (där man kommer in), ett litet kök, en hall, en toalett, ett badrum och två sovrum. Det tog ett tag innan vi vant oss vid att bo litet, men numera saknar jag sällan något. Barnen leker mest utomhus, och så har vi skolbyggnaden alldeles intill. Där finns ett gästrum som vi får använda om det behövs.

Först ut – hallen och vårt sovrum!

DSCN5575

DSCN5570

I helgen målade jag de där rosa väggarna. Mest bara för att jag ville. Här funderar man inte så mycket på kulörer och nyanser.

– Jag skulle behöva en liter rosa färg. Har du det? frågade jag Moses, färghandlaren. Det hade han inte, men han ringde någon som hade och hämtade därifrån. Så fick jag en liter rosa färg i min hand. Den rosa som fanns. Den rosa som numera finns på våra väggar och som nästan räckte två varv överallt. Man ser ju inte att färgen inte räckte två varv till den där kvadraten bakom kylskåpet.

DSCN5361

DSCN5366 DSCN5362 DSCN5368

Jag funderar som bäst vad det där turkosa tyget ska bli. Det är så fint!

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

