Ormen. Den där andra.

DSCN5342

DSCN5353

Den här liknar inte alls den där förra som hade krupit in i en lägenhet här mitt emot. Den här hade lång, smal svans och ett tydligt definierat huvud. Jag har konsulterat ormexperten, och väntar på svar.

Så här ser mina erfarenheter av ormar ut hittills i Kenya:

– en död, liten orm på vägen då jag är ute och springer (ca 2 månader sedan)

– en levande, liten orm i grannens lägenhet (1 månad sedan)

– vår finländska gäst observerade en död, lite större orm på vägen (för några dagar sedan)

– en i högsta grad levande, rätt liten orm i grannens bananträd (idag)

Jag anar ett crescendo.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

