I december.

Fjärde i tolfte landar mamma och pappa i Nairobi, och vi ska få ha dem här hos oss en hel månad. Vi räknar veckor och dagar, och är så glada för att det närmar sig. Det är snart ett år sedan vi träffade dem! Ett år!

FÖRUTOM det roliga med att få besök hemifrån, så ser jag också fram emot några andra saker med deras besök. I deras bagage finns nämligen saker jag beställt hemifrån.

  1. En simdräkt.
  2. Två par nya träningsbyxor (varav ett par löpartights. Hurra! Det par jag har med mig hit är många år gamla och har följt med mig på i stort sett varje träningspass här. Elasticiteten har minskat till ett minimum. Numera är det snöret i midjan som håller dem uppe, och de har fått någon reva och litet hål efter att jag ramlade en gång)
  3. En knälång, grå kjol. Jag har använt långa kjolar under hela vår tid här, och är redo för en lite mer modern historia. Jag hoppas att den passar!
  4. Ett antal barnböcker skrivna av finländska författare.
  5. Godis. Finländskt godis.

Och förmodligen något mer som jag inte kommer ihåg just nu. Hur som helst ser jag jättemycket fram emot några nya klädesplagg! Jag har faktiskt inte köpt ett enda förutom en finare (lång)kjol som jag lät sy upp inför en utgivningsfest på ett helt år. Och förutom kanske ett par träningsbyxor så skulle jag förmodligen klara mig ett år eller två med det som finns i mina hyllor.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till I december.

  1. Marianne Asplund skriver:

    Vi väntar också!

Kommentera

