Om att göra saker man inte tänkt.

Jag hade inte tänkt äta så mycket sötsaker den här veckan, men så stod det ett recept på suklaa muruja i Alfons läsebok som vi bakade sista timmen i skolan igår. Jag menar, pedagogiskt var det ju fantastiskt. Han läste recept och beskrivning på finska och så körde vi. Idag var jag trött och sliten och bakade en kladdkaka efter att barnen gått och lagt sig. Med gräddskum.

Jag hade (kanske) inte heller tänkt låna tre böcker och mig och en åt barnen på våra lånekort. Vi har fyra lånekort, och får låna en e-bok per lånekort per vecka. Fyra böcker per vecka. Det räcker ju liksom ingenstans. ”Men du får inte låna dina böcker på våra kort!”, säger sönerna. ”Nä, nä, nä”, säger jag och brukar inte. Men ikväll gjorde jag.

Nä, det blir inte alltid som man tänkt sig, men det blev väldigt bra ändå.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Om att göra saker man inte tänkt.

  1. Marianne Asplund skriver:

    Jag blir ordlös. Underbart 😃

  2. Marianne Asplund skriver:

    Åhå. På ren österbottniska. Föregående kommentar var tänkt för ditt inlägg om Vincent som ”bliil tlött i benen”

Kommentera

