Inte så tokigt.

DSCN5048

DSCN5049

DSCN5057

DSCN5063

Förra gången vi var till Nakuru tillbringade jag flera timmar raklång i en tandläkarstol. Inte så angenämt, men jag är glad att det är gjort (förra veckan ringde förresten tandläkaren åt mig och frågade om allt var okej med tanden. Det händer ju kanske inte så ofta i Finland). Den här helgen har vi bara njutit (förutom ett märkligt illamående jag dragits med, och för Vincents del lite magont). Simmat i poolen, ätit importerade mandariner och äpplen, ätit ute, fått massage, gått omkring och tittat på hyllor fulla med saker (som vi inte behöver och inte köper, men det är roligt att se nya saker i alla fall). Och så har vi fyllt på godisförrådet.

Allra gladast är jag över det här hotellet. Vi har sovit på sammanlagt tre olika hotell i Nakuru, och inget av de två tidigare har varit speciellt mysiga. Men hit återvänder vi gärna. Det känns bra att ha hitta ”våra” ställen i de städer vi av olika anledningar besöker nu som då.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

