Inblick i klassrummet!

Just nu pratar vi mycket om Finland i skolan. Alfons läser om väderväxlingar, grannländer, insjöar, kartor och officiella språk. I Isaks böcker gås det igenom den finska skogen med alla bär, träd och svampar. Bildkonst är ett ljuvligt ämne (mitt favorit, faktiskt!) där vi kan knyta ihop sådant vi lärt oss och lära varandra.

DSCN5036

DSCN5035

DSCN5034

DSCN5033

DSCN5045  DSCN5041

DSCN5040

DSCN5042

Teckningarna blev jättefina. Vi utgick från ett rutsystem på en vanlig A4. Jag ritade på tavlan, de följde efter på sina papper. Mallarna fick jag från en Mumin pysselbok som jag köpt någon gång i Finland. Det här sättet att teckna passade såväl förskolebarnen som skolbarnen!

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

