Kreativt förmiddagskaos.

DSCN4992

Allt är rätt hemma hos oss när det ser ut så här på matbordet. Först kommer Vincent och vill sitta och rita med mig en stund. Det är högtidsstund när de (nästan aldrig) får låna mina pennor. Han orkar ganska länge, men sen byter han sysselsättning. Då kommer Alfons, greppar en penna och ritar något. Det blir lite mer harmoniskt hemma hos oss när jag sätter mig ner med mina färger, penslar och tjocka, ljuvliga papper. Så där som jag föreställer mig att det blir i hem där en förälder sitter och stickar, till exempel.

Älskar förresten hur Vincent ser på det han åstadkommer. Han idkar ingen som helst självkritik. Han är bara imponerad av sin förmåga att skapa.

– Åh, det blir så fint, så fint! utbrister han lyckligt, och stannar upp för att betrakta sitt mästerverk en stund.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

