Romantik.

Det är ett bra tag sedan vi klädde upp oss, överlämnade barnen i barnvaktshänder och ägnade oss åt varandra en hel kväll.

Men man får göra det man kan. Och det gjorde han.

– Jag har gjort en kärlekspop-up, sade han lite småleende. Han hade gjort flera saker som jag uppskattade, och jag visste inte riktigt vad han avsåg. Fotmassagen igår? Nytt lakan i vår säng idag? Lunchen?

Det gick några timmar innan jag förstod.

DSCN4982

Kärlekspop-up. På vårt kylskåp.

Sen gick vi ut tillsammans, på en äng bakom husen, utan barn (däremot fick vi ovälkommet sällskap av två vita katter) och sågade av en kvist som ska fylla en funktion i vårt vardagsrum. Det var också tid tillsammans. Trots att vi gick i joggingbyxor och inte var ett dugg uppstädade.

Man får göra det man kan. Och det gjorde vi.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

