Nytt sätt att vänskapa.

Ett nytt sätt att leva får oss att se nya sidor hos varandra.

Ove har till exempel en vänskapsrelation där båda parterna ger varandra gåvor. Det är helt underbart. Förra veckan kom Ove hem med ett stort samburuhalsband som han hade fått av sin vän. Morgonen efter hittade jag en bit chokladkaka på köksbänken, fint och omsorgsfullt invirad i papper. Ove hade tänkt ge den till sin vän, men glömt den hemma.

Hur som helst: jag har inte sett Ove i en dylik vänskapsrelation tidigare. Främst för att män sällan ger varandra uppskattande gåvor i Finland. Det kan jag tycka är lite synd. I mina kretsar gör kvinnor det ganska ofta. Jag blir innerligt glad varje gång en av mina väninnor överraskar mig med något och lika innerligt glad när jag får överraska dem med något jag vet kommer att glädja dem.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

