Fredagsfeelis.

Den här känslan när jag låser dörren till skolan på fredagarna. Oslagbar. En veckas undervisning i ryggsäcken och två lediga dagar framför. Dessutom struntade jag i de vaga förkylningssymptom jag haft i två veckor och började träna igen den här veckan. Oslagbart skönt. Min kropp är inte gjord för att vara stilla en hel vecka. Jag får ont i ryggen direkt och blir så otroligt trött. Träning fungerar minst lika bra som en eftermiddagslur om jag känner mig lite sliten efter en arbetsdag.

Dessutom har jag lovat min goda (måttliga) vän Emmi 50 € i veckan om jag äter sötsaker fler än en dag per vecka. Suveränt upplägg. Piska fungerar hundra gånger bättre än morötter för mig. Jag föreställer mig att det svåraste under det här veckoslutet är att välja om min sötdag ska infalla imorgon eller på söndag, och vilken av följande kakor jag ska baka?

Cheesecake (innehåller bara tre ingredienser! Ägg, vitchoklad och färskost. Den borde vara väldigt god!)

cheesecake-700x452

eller Cream Cheese Coffee Cake?(En tidigare prövad succé, underbart god!)

cream-cheese-coffee-cakeblogcrop

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Fredagsfeelis.

  1. joakim jakobsspn skriver:

    Jag gjorde cheescaken med 3 ingredienser o den var nog helt ok, men nog e en kladdkaka godare 😊 men den var lätt att göra 😊

    • kvintettfamilj skriver:

      Aha! Jag har varit så sugen på den i flera veckor, men hela Maralal är utan vitchoklad!!!! Jag får en laddning på lördag från Nairobi, men kanske jag satsar på den där andra nu då.

  2. Marianne Asplund skriver:

    Jag röstar på den andra kakan jag. Ser mycket delikat ut.

Kommentera

