Där jag gärna skulle vara.

Skulle vi vara hemma i Finland nu så skulle jag inte vara i Finland. Faktiskt. Då skulle jag ha rest med henne, en av de allra finaste och bästa, till Köpenhamn. Köpenhamn är en av mina favoritstäder i hela världen. Jag älskar hur danskarna bräker på när de talar, och hur det låter som om de har tjock havregrynsgröt i munnen när de säger något. Dessutom är de ju kanske världsbäst på inredning och design. Köpenhamn är ett riktigt fint resmål. Perfekt för ett förlängt veckoslut! Dessutom går det att promenera nästan överallt. Det skulle vi göra, det här veckoslutet, hon och jag, i Köpenhamn. Promenera, förmodligen länka åtminstone en gång, titta på dansk design och fundera ganska mycket på mat och på vad och var vi ska äta nästa gång.

Det skulle vara ett väldigt fint sätt att spendera den här helgen på.

Fast å andra sidan kan det bli ganska muntert här i Maralal imorgon. Det årliga kamel derbyt går av stapeln den här helgen, och Ove har anmält sig till loppet. Han ska alltså tävla i kamelridning, och rida ca 10 km. Som tur är har han anmält sig till amatörklassen och har någon som går bredvid och leder kamelen om den får för sig att busa. Ove har för övrigt aldrig ridit kamel tidigare. Han är dessutom rädd för hästar.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

