Allt närmare mitt hjärta.

Relationer behöver ju som bekant tid för att växa sig starkare. Och efter ett drygt år (om jag räknar ihop alla svängar här) så håller jag sakta men säkert på att lära känna några mänskor.

Ngoto Grace vill ha sitt te starkt. Jag känner till det inbördes skämt som finns mellan ngoto Saruni och ngoto Ellen och skrattar med dem. Jag vet att en kvinna är gravid och jag vet vad hon heter. Jag sörjer med den kvinna som förlorade sitt första barn men gläds åt att hon idag har en söt baby i sin famn.

Jag lär känna dem vartefter, ungefär i samma takt som mina rötter går djupare ner i den kenyanska jorden. Jag tycker om dem. Så gott som varje dag skrattar jag och ngoto Saruni tillsammans, oftast åt något Vincent just sagt.

Idag fylldes skolan av mänskor som ville komma och se Jesusfilmen på samburu. Sen bar vi ut stolarna i solen och drack chai tillsammans.

DSCN4193

DSCN4184

DSCN4196

DSCN4180

DSCN4192

DSCN4200

 DSCN4210Nästan ingenting är fel när hela gården fylls av mänskor, alla muggar är i användning och det surrar i luften av alla diskussioner.

Mänskor. Välsignelser. Tack Gud.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

