I framtiden.

Det händer sig att jag kommer ihåg att vi har ett hus i Finland, och att jag aldrig riktigt ännu hunnit bo in mig i det huset. Jag minns att det där trägolvet var som sammet att gå på när det var nyskurat. Och ibland när jag läser bloggar eller klickar in mig på något magasins hemsida så hittar jag något som jag vet att skulle passa hemma hos oss, i det där huset i Finland som någon gång ska bos in och bli vårt hem på riktigt.

Det kunde komma att fyllas med ungefär något sådant här:

1.

Medallion_GrayGarden_EDIT-5-435x637

2.

Symmetri_Dekka

3.

 svart_matbord_bloomignville

1. Matta från Layered, 2. Snygg läsfåtölj i tyg från dekka, 3. Enkelt matbord från dekka.

Så öser vi på med en massa färggrann konst på väggarna och öppnar dörrarna för alla som vi inte träffat på flera år.

Ja, kanske. Fast mera troligt att Ove snickrar ett bord och jag rotar på loppisar när vi ska hitta möbler.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

