Tusen frågor.

Plötsligt är han på väg mot fyra och full av frågor. Så han frågar allt möjligt och nästan jämt.

– Varför har Jesus inga krafter? frågar Vincent lite i förbifarten, egentligen upptagen med en lek.

– Men det har han nog, svarar jag.

– Har han?

– Jo.

– Har han iskrafter?

– Han har starkare krafter än iskrafter.

– Har han?

– Jo, han har kärlekskrafter.

(Utdrag ur gårdagens diskussion vid matbordet)

Så många av hans meningar börjar just nu med men varför. Och jag märker en milsvid skillnad jämfört med när de andra var i samma ålder. Vincent är minst. Jag har ingen baby att ta hand om, mata och få att sova. Storebrödernas alla varför höll på att göra mig galen ibland. För att jag egentligen ville ge deras varför svar, men hade lite för mycket för att riktigt orka. Nu har jag all tid att svara på tusen frågor.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tusen frågor.

  1. Cajsa skriver:

    tack för en fin och intressant och tänkvärd blogg

Kommentera

