Officiellt!

Det är bestämt och officiellt. Jag ska baka bröllopstårtan till bröllopet om några veckor OCH DESSUTOM SKA JAG VARA DEN SOM SKÄR UPP TÅRTAN OCH SERVERAR DEN! Det är tydligen inget som vem som helst gör. Jag har också uppmanats klä mig i traditionella samburusmycken och ha en shuka över mina vanliga kläder.

DSCN4165

Det ska bara bakas en enda tårta. Den kommer inte att serveras åt alla, utan bara till brudparets familj och närmaste släktingar. En bit av tårtan ska dessutom sparas så att brudparet kan ta med en bit hem. På så vis har de något att bjuda på om det skulle dyka upp försenade bröllopsgäster.

Spännande. Mycket, mycket spännande. Jag känner mig väldigt hedrad som har blivit tillfrågad att ha någon form av uppgift under bröllopet.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

