Varför älska Kenya?

Det finns så otroligt mycket som är fint med Kenya. Idag, efter en eftermiddag i en uppvärmd pool på ett femstjärnigt golfhotell, är det ännu lättare än vanligt att plocka fram guldkornen. Det har varit en makalös vecka i storstaden Nairobi. Här finns (nästan) allt. Jag hittade till och med en (dyr) påse turkisk peppar i en godisaffär. Vi har matat giraffer, känt på sköldpaddans skal, ätit gott, fått massage, badat bastu, besökt konstgalleri, kört gokart, gått en Safari Walk och besökt kyrka och en uppvärmd pool. Fantastiskt.

Men kanske är det allra mest fantastiska det som händer där ute just nu. Igår kväll fick Alfons en inbjudan att spela cricket med ett gäng indier. Det var en perfekt avslutning på hans födelsedag. Och i eftermiddags när vi parkerade bilen pågick en ny match.

– Var är Alfons? Kom, här är din plats! Och var är din lillebror, han den lilla? frågade en av männen och inbjöd min son att kliva rakt in i hans söndagsprogram. Han fick vara med. Han var välkommen. Just nu spelar Oliver och Vincent något dataspel, Ove sitter med telefonen och jag bloggar. Alfons? Han är fortfarande ute och spelar cricket med ett gäng välkomnande indier.

DSCN3999

DSCN3993

Det är kanske det som jag allra bäst tycker om med Kenya.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Varför älska Kenya?

  1. Rut skriver:

    Precis Eva. Där satte du tummen på det. Jag brukar också tänka på det; hur välkomnad man är i alla olika sammanhang. Det är nog något av det bästa med Kenya. 🙂

Kommentera

