Alla rätt.

– Snälla, kan vi inte bara få stanna på hotellet idag? frågade Alfons i morse.

Och så bestämdes det raskt att det för barnens del i huvudsak blir en hotelldag. Jag plattade håret, klädde på mig läderjackan och dundrade in lite värkmedicin. Sen gick jag den korta vägen till det stora shoppingcentret Zarit som finns bara några hundra meter från vårt hotell.

Jag köpte hårspännen och gick runt och tittade på allt. En indisk fotpall? Tennisutrustning? Eller en massage vid gymmet?

Ah. Massage. Solklart.

Det är svårt att förklara hur det känns att gå (!) ensam (!) till en ordentlig massage (!). Jag kände mig fri som en fjäril på en sommaräng. Massagen var ljuvlig. Gymmet otroligt fräscht och välutrustat. Jag spottade löpmattor och hantlar. Sen berättade receptionisten att de också har ångbastu och vanlig bastu.

…sa hon bastu?

Jodå! Och det var jag så välkommen att använda efter massagen. Ingick liksom i priset.

Känslan när jag efter en bra massage bastade i lugn och ro?

Obeskrivlig.

Känslan när jag insåg att bastuugnen kom från Finland?

Ljuvlig.

Känslan när jag efter massagen och bastun åt glass till lunch?

Euforisk. (Jag äter nästan aldrig glass. Tycker att nästan all glass är äcklig. All glass förutom italiensk glass vill säga. Det är inget fel på en boll italiensk vitchokladglass och en boll cheese cake with berries. Alls.)

Jag är en mycket förnöjd kvinna.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

