Välkryddat.

Det innehåller så många kryddor, det här livet.

Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om mitt tandläkarbesök igår. Jag skulle kunna beskriva en två timmar långt genomsvettigt besök med ytlig andning och gråt. Jo, jag grät och höll assistenten i handen. Faktum är att jag skakade. Jag skulle kunna skriva en hel del om de fem bedövningssprutorna jag fick, om smärtan jag kände i alla fall eller om hur det känns att veta att vi måste fortsätta på måndag. Men vi lämnar det så här: temporär lagning och en förhoppning om att det går bättre på måndag (annars har jag bett om att få bli nersövd, jag gör inte om behandlingen igår) och så övergår vi till något trevligare.

Vi är ju faktiskt på semester i Nairobi.

Nairobi och Maralal måste vara varandras motpoler. Det här är storstad. Här finns tillgång till nästan vad som helst så länge du kan betala. Shopping, upplevelser, kultur. Här finns också trafikstockningar. Man kan försöka parera och undvika trafiken vissa tider på dygnet, men man kan aldrig vara säker. Ibland står det nästan helt stilla och en kort sträcka på några kilometer kan ta flera timmar. Ändå kan jag älska att vara här. Kanske mest för att det är så annorlunda mot vår vardag i halvöken där livet allra mest är enkelt och vardag.

Den här veckan ska vi göra allt det där vi aldrig har tid att göra när vi är här i jobbärenden. Idag har vi besökt giraffcentret och ett lekland. Att mata giraffer och känna den sträva tungan mot handen är fascinerande för både stora och små. Där fanns också intressanta sköldpaddor och en ljuvlig omgivning. Helt klart värt ett besök om man är i staden! Och leklandet i shoppingcentret Gallery gav pojkarna chansen att springa av sig och mig och Ove en uppskattad kaffestund.

 DSCN3704

DSCN3719

DSCN3700

DSCN3744

DSCN3740

DSCN3762

DSCN3760

Jag köpte också fyra färggranna träfåglar. Kitschiga och alldeles underbara. Jag föreställer mig att de kommer att passa väldigt väl in i vårt annars ganska skandinaviskt vita och enkla hem i Finland.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

