På semester!

Det är lugn semesterlunk hos oss. Pojkarna leker i trädkojan. Jag och Ove äter, vilar, dricker kaffe, umgås och springer. Ungefär så. Något av det allra roligaste med semestern hittills är länkarna tillsammans med Ove. Vi får inte ihop det när vi jobbar, men under semestern går det. Vi har ngoto Saruni som kan ta hand om barnen, och vi kan dra ut på gemensamma springäventyr.

I måndags var det dags för långlänk. Ove ville inte springa, utan kom efter med Vincent och bilen – dels för att jag inte skulle ha kunnat bära på mig all vätska och energi som behövs under en långlänk, dels för att jag inte vill springa ensam hur långt som helst hemifrån.

DSCN3620

Det är n-ä-s-t-a-n bara härligt att springa i den här naturen. Nästan. Man får hushålla med krafterna för att orka med alla stigningar. Ibland branta, ibland långa, långsamma stigningar. Utmanande men oerhört vacker terräng. Och otroligt skönt att slippa asfalten! Foto: Ove Gädda.

DSCN3614

När jag närmade mig första vätskekontrollen sprang Vincent emot mig och vi sprang en bit tillsammans. Långlänkens ljuvligaste stund! Foto: Ove Gädda.

Och så ett foto från i morse. Han, jag, hunden och en lugn förmiddagslänk. Jag sprang i långkalsonger (med målarfärg och hål på) och ett par löparshorts. Långkalsonger för att mina springtights vad blöta, shorts för att passformen kanske inte var så vacker. Ingen brydde sig nämnvärt.

DSCN3631

Foto: Alfons Gädda

Jag myntar två uttryck:

1. Lycka är att springa.

2. Lycka är att springa tillsammans.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

