Åsiktsfri.

Jag har tyckt till om det mesta. Jag brukar instinktivt veta ungefär var jag står i de flesta frågor, sen brukar jag kunna ändra mig någonstans mitt i diskussionen om jag möter tillräckligt övertygande argument. Jag brukar älska passionerade diskussioner.

Men något har hänt.

Jag tycker så väldigt lite nuförtiden. Jag har så få starka åsikter. Klokt skrivna blogginlägg om viktiga ämnen får mig att hålla med, men föder ingen vilja till revolution.

Det här är en ny situation.

Kanske är det för att vår tillvaro här är så vilsam och helande på många sätt att jag verkligen kopplar av och andas ut. Kanske. Eller kanske är det för att vår omgivning fortfarande är så ny och kulturen trots allt så annorlunda att det kräver hela min iakttagelseförmåga och analytiska kapacitet för att komma tillrätta, förstå, smälta. Jag vet inte. Jag märker bara att jag tycker till allt mindre.

Det kanske är en bra sak?

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Åsiktsfri.

  1. Tua Sandell skriver:

    Jag tycker det hör till ungdomen att ha tydliga åsikter om det mesta. Den som är lite äldre börjar lära sig att saker har fler sidor. Så kanske…?

Kommentera

