Bockar av.

Jag har några semesterplaner. Vissa är intressanta och roliga, andra hör mera vardagen till.

Till semesterplanerna hör bl.a:

– storstäda vårt sovrum

– storstäda pojkarnas sovrum

– springa ofta och långt och förhoppningsvis slå något slags längdrekord

– läsa mycket

– inte äta något sött innan vi åker till Nairobi

– äta allt möjligt gott i Nairobi

– besöka konstmuseum

– simma

Jag började överst. Ni som känner mig väl vet att jag aldrig skulle storstäda om det inte vore absolut nödvändigt. Nåväl. Jag tömde vårt sovrum, sopade tak, skurade väggar och började plocka tillbaka. Nu, 5 timmar senare, ligger jag i en nybäddad säng och tittar på en prydligt organiserad bokhylla. Utanför rummet väntar flera lådor och högar på att gås igenom ännu, men jag har kommit rätt långt. Kanske tillräckligt långt för idag.

DSCN3442

DSCN3445

Nu väntar jag på att Ove ska komma hem från jobb. Då ska jag bocka av en annan sak från listan: länk. På alla sätt så mycket mera njutningsfyllt än punkt ett.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bockar av.

Kommentera

