Monsterhoppan.

Jag har stått framför Eiffeltornet i Paris, klättrat uppför spanska trappan i Rom och gått igenom Christiania i Köpenhamn. Och jo, det känns roligt att ha sett och upplevt allt det. Men om åren har lärt mig något, så är det att de stora ögonblicken sällan ligger i de stora upplevelserna. I små händelser utspelar sig stora saker.

Idag, på vår egen gårdsplan, fick vi vara med om ett riktigt stort vardagsäventyr. Vi var alla helt till oss. Det är svårt att beskriva hur STOR den var, monstergräshoppan. Men stor var den! Och på bakbenen hade den långa, vassa taggar att försvara sig med. Vi stod runtom den och tittade på avstånd, helt exalterade. Sen dök killarna som bär rör på vår gård upp och lyfte modigt upp den. Vi fick känna på gräshoppan, och se den äta ett grässtrå.

 DSCN3398

DSCN3405

DSCN3401

DSCN3403

DSCN3404

Inget Eiffeltorn i världen skulle få mig lika entusiastisk som den här gräshoppan och den stund av förundran den gav oss.

P.S Vincent är numera bästa kompis med killarna som bar rören. Jag hörde just honom skratta högljutt och lyckligt. När jag tittade ut lyfte en av pojkarna honom högt upp i luften. En stund senare satt han och lekte med en av deras telefoner. Han är inte svår att nå, om vi säger så.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

