Lite mera fest.

Nätet var så dåligt igår på kvällen så jag kunde inte ladda upp resten av bilderna från vårfesten. Här kommer ett sista bildregn från vårfesten!

DSCN3065

Gästerna hälsades välkomna av kvällens konferencierer Katrina och Oliver. De gjorde det på både finska och svenska och klarade det hela hur bra som helst!

DSCN3084

Alfons och Isak har arbetat på en teaterkuliss i träslöjd de senaste veckorna. Jag föreställer mig att det är lite extra roligt att få vara med i hela processen: kulisstillverkning, målning, manusskrivning och skådespeleri. Dockteatern utspelade sig förresten i österbottnisk skogsmiljö.

DSCN3104

DSCN3106

Foto: Ove Gädda

Samlingspärmar med allt vi hållit på med under vårterminen delades ut. Det var precis så festligt och trevligt som det ska vara på vårfest. Några kvällar tidigare gick vi igenom klädlagren och hittade nya festbyxor åt Alfons och en t-skjorta med tillräcklig hög coolfaktor.

DSCN3133

Foto: Eva Gädda

Här är de, mina fina fyra. Till hösten träffas vi alla varje dag. Två i förskolan, en i tvåan och en i trean. Men först utlyser jag sommarlov!

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

