En annorlunda dagens outfit.

Det går att bära en shuka på många sätt,

europeiskt och slarvigt runt halsen är alltid rätt,

men för svala kvällar kanske bättre ändå,

att shukan ovanpå axlarna försöka få.

Hoppsan! Den var inte så lätt att bära,

på samburu vis med stolhet och ära,

kanske bäst jag sveper den runt halsen bara,

det ska jag väl ändå klara?

DSCN3019

DSCN3027

DSCN3034

DSCN3037

DSCN3023

Foto: Ove Gädda
Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En annorlunda dagens outfit.

  1. Nilla skriver:

    Hej Eva.
    Om jag ändå fick byta med dig för en dag.
    Njut av dina speciella människomöten.
    Ikväll ska jag ha också ha ett speciellt människomöte,
    med din mamma.😃
    Ha de bra/Nilla

Kommentera

