Veckans PLUS.

Den har innehållit några guldkorn den här veckan. Jag listar veckans PLUS:

Utslaget på baksidan av min vänstra vad är inte ringworm som först befarades. Det visade sig bara vara något slags utslag. Verkar ha gett med sig. Jag tackar.

– Alfons som haft återkommande huvudvärksattacker och fruktansvärt ont bakom ögonen har inte känt av något på två veckor. Jag har försökt komma ihåg att massera honom ofta, ofta och det verkar ha hjälpt. Den här veckan har jag glömt bort det oftare än kommit ihåg och idag kom han in med en begynnande huvudvärk. Men två veckor utan huvudvärksattack är skäl för tacksamhet. (Du får gärna be att han ska bli helt frisk. Barn ska inte vara sjuka om mammor ska ha frid. Så är det bara.)

Jag har kunnat börja träna smått igen. Maj skulle ju bli träningens höjdpunkt, så blevo icke. En lång förkylning och uppror i magen satte stop. Den här veckan har jag börjat sakta, sakta med det rörlighetsprogram jag fick av Johanna Hjulfors när hon PT:ade mig efter att Vincent fötts. En kort promenad och en länk i det långsammaste av tempot fick jag också till. Johanna skulle vara mycket stolt över hur ofta jag tagit mig tid att göra rörlighetsprogrammet. Det är rena omvårdnaden av muskler som annars mest får springa och styrketräna.

– Vi har planerat semestern i Nairobi. Jag blir mer och mer ivrig. Jag har hittat simställen, karting och många intressanta konstmuséer. Lägg till lite god mat, någon massage och lite poolhäng så är det bäddat för succé.

– Jag har skurat toaletten och städat vårt sovrum.

– Förra helgen gick jag igenom läroplanen och såg över vilka områden som vi inte hunnit med hittills. Det ledde till den bäst planerade undervisningsveckan någonsin, och därmed också en riktigt bra sådan. Har t.ex. fått undervisa om löpning och kända konstnärer. Två av mina favoritämnen. Engagerad lärare = bra undervisning.

– Jag och Ove umgicks i köket och bakade den godaste pizzan. Less is so more när det gäller pizza. Bra deg, olivolja, flingsalt, tomat, oregano och mozzarella. Blir inte bättre än så. Eventuellt kunde man ha slängt på lite färsk ruccola, men man ska inte vara kräsen.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Veckans PLUS.

  1. Elin skriver:

    Underbart blogginlägg! Vet inte varför, kanske för att det är fyllt av förmåga att se det goda i livet. Vi ska be för Alfons! (Som migräniker kan jag inte låta bli att fundera lite o komma med råd. Kan han reagera på solljuset? Behöver han solglasögon?) H. Elin

    • kvintettfamilj skriver:

      Tack Elin! Jo, jag tror att han kanske gör det. Vi köpte ett par solglasögon för ett par veckor sedan, och så masserar jag hans axlar och nacke så ofta jag kommer ihåg. Tänker att spända muskler + solljus kanske kan vara orsaken! Bra att få det bekräftat av ngn vuxen med migrän. Tack för att ni ber för honom. Och tack för att ni finns med oss där på avstånd.

Kommentera

