I min digitala skattkista.

Bland de tusentals foton jag tagit här finns riktiga pärlor. Jag hade redan skrivit ett inlägg om krigarna och laddat upp två foton jag tagit i smyg (när krigarna märkte vad jag höll på med viftade de åt mig att sluta), men av respekt för krigarnas integritet så backar jag. Jag är inte säker på vad juridiken säger, men jag hoppas och ber om ett krigarmöte där jag får tillfälle och lov att fota. Då ska jag dela och publicera. Till det så väntar jag. Jag vet att de flesta krigare inte vill vara med på foton överhuvudtaget.

Ni skulle ha älskat. Ni skulle ha suttit i ett vårvackert Europa och förundrat er över vilken annorlunda kultur vi befinner oss i. Krigarna är stolta, vackra, ståtliga och riktigt respektingivande (googla samburukrigare så får du kanske ett hum om hur de ser ut) och något av det mest exotiska här.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

