Roligt göra.

– Finns det något ni vill få dit i december när vi kommer och hälsa på?, undrade mamma.

Egentligen finns det väldigt få saker från Finland som vi inte skulle klara oss utan. Men lite gick jag ju igång och klickade in mig på klädbutikers hemsidor och kollade utbudet. Sen vi kom i januari har jag inte köpt ett klädesplagg. Ove lär ska ha köpt ett par kalsonger, men i övrigt tror jag inte vi köpt något i den vägen överhuvudtaget. Just nu har vi precis allt vi behöver (okej, finländskt godis kan man aldrig få för mycket av).

I december kunde det kanske vara roligt med en ny topp eller t-skjorta och kanske en kjol, tänker jag. Och ett par träningsbyxor. Det par löpartights jag har med mig duger, men håller kanske inte i två år framöver. Några smygspännen, mediciner och glasögonputs kunde vara välkommet, och finländskt godis.

Det sammanfattar allt jag tänker mig behöva de närmaste åren. Om nu inte oförutsedda behov dyker upp.

Vårt sätt att leva i Maralal gör oss medvetna om hur vi konsumerar. Vi bor på 50 m2. Det finns inga extra hyllor eller förvaringsmöbler. Det finns inget extra rum för något alls. Vi bor i en miljö där väldigt få konsumerar för nöjes skull. Det påverkar oss. Vi märker att vi inte behöver så mycket. Det är befriande.

hmtopp 1

Hmträningsbyxa

hmträningsbyxa 2

Snygg topp, snygga träningsbyxor (härifrån).

Ässä mix

Och Ässä Mix!

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

