Första maj.

DSCN2675

DSCN2684

DSCN2683

Det blev någon slags trädgårdsfest som avslutning på praktikanternas tid i Maralal. Ngoto Saroni lärde oss baka chapati (en lite oljigare version av ett tortillabröd), vi kokade ugali (en tjock majsgröt) och diverse såser och saker som hör till det kenyanska bordet. Gott var det! Och som avslutning mjöd och munkar!

Nu har Ove och Alfons gett sig av med praktikanterna. Ove kör dem till Nakuru, där de plockas upp av en bekant.

Jag håller ställningarna här hemma tillsammans med Oliver och Vincent. Jag och mina 9 nya loppbett.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

