Spoiler alert!

Jag kan inte hålla mig från att citera följande:

”Barn som är mellan två och fyra år grälar i allmänhet 6,2 gånger i timmen. Det blir ungefär nittio gräl på en dag, eller ungefär 3000 gräl på ett år. Inte konstigt att småbarnsföräldrar är trötta!”

(Den jag vill vara av John Ortberg, s. 255).

Jag har ingen aning om hur vetenskapligt tillförlitlig de där siffrorna är. Men även om de skulle halveras så är det ju otroligt många gräl varje timme, varje dag.

Man får känna sig sliten.

Och samtidigt blir jag lite taggad att följa upp vår egen vardag. Hur många gånger grälar våra barn sinsemellan och med oss varje dag? Hur ofta orkar Ove och jag hantera de här grälen på ett bra sätt? När blir det fel? Och varför? Vad är det som gör att situationer spårar ur ibland?

Skulle man till och med lägga upp en A4:a på kylskåpet och rita kryss under en dag?

Högaktuellt, superintressant.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Spoiler alert!

  1. Marianne Asplund skriver:

    Underbart :))

Kommentera

