Ny säsong, nya lekar.

DSCN1963

Det klafsade i gummistövlarna när han gick, shortsen var dyblöta och jumpern kunde man vrida ur. Men han var lycklig och glad, och i ett sådant här väder får man räkna med några omgångar kläder per dag.

Minns ni själva lyckan i att leka med vatten och lera? Jag minns.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Ny säsong, nya lekar.

  1. Rut skriver:

    Jag minns vårarna då vi bodde i dikena, kollade grodrommen hur långt den hunnit, grävde små diken så vattnet kunde rinna vidare o hade händerna fulla med ‘trenipeckor’. Oj, vad det var roligt!

  2. Anna skriver:

    `”kråkhackor” kallade vi utslagen man fick av rapa-vattnet. Jag antar att ”trenipeckor” är samma sak 🙂

  3. Viktoria skriver:

    Alltså, det är SÅ ovant att se Vincent med kort hår! En helt annan person. Sötis!

  4. Monica skriver:

    Jamen det är ju för härligt med ”vatupööla” Jag köpte nya, högskaftade, röda stövlar åt mig för något år sen och känslan som vuxen att få hoppa i en djup vattenpöl 🙂 Jag sätter gärna ”kurakläder” på dagbarnen så de får plaska lite extra när det regnat. Man blir ju bara så glad av det 🙂

  5. Marianne Asplund skriver:

    Alldeles underbart foto :))

Kommentera

