En liten klump.

Vi förde just Alfons till en kompis. En samburukompis. Hans första besök på egen hand. På ett främmande ställe flera kilometer bort. Jag hittar kanske dit på egen hand. Kanske. Han ska hämtas om några timmar.

Det här är ett bönesvar. Men det är ett bönesvar som kommer tillsammans med en liten klump i halsen.

Nu har jag skrivit det här på WhatsApp, Facebook och min blogg. Det fanns kanske ett litet behov av att processa händelsen? Samtidigt är jag så arma glad. Han är hemma hos fantastiska mänskor, och han har en verklig chans att bekanta sig med livet här på riktigt.

Likväl finns klumpen kvar.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En liten klump.

  1. Marianne Asplund skriver:

    Alfons klarar sig fint. Vi ber om beskydd för er alla och frid och lugn åt mamman.

  2. Maria skriver:

    Kan så väl förstå klumpen…

Kommentera

