2 – 1.

”Kom! Jag ska visa dig någonting”, hojtade Ove igår kväll. Jag skyndade mig dit och fick se en spindel föda (?) småspindlar. Alltså; från en mammaspindel vällde det ut minispindlar. Många. De kom i tiotal. När jag slog på mamman för att döda henne vällde det ut ännu fler. Till slut hällde Ove klor på golvet för att få livet av alla.

Det var inte så fräscht.

I morse hade Vincent så ont i magen att han kallsvettades. Hans påsklördag har gått åt till att spy, ha ont i magen, vilja äta men inte kunna, vilja dricka men tvingas vänta och se om den tesked vatten han drack för en kvart sedan ska komma upp eller stanna där, samt sova. Ove har också haft riktigt ont i magen och varit helt utslagen.

Det var ju inte heller så fräscht. (Nu är de bättre båda två. Vincent har ätit lite och druckit lite och inte spytt på flera timmar).

Jag storstädar vår lägenhet. Gränsen kom när vardagsrummet luktade hundpiss och våta skor trots att Ove tvättat golvet två gånger samma morgon. Nu tömmer jag rum för rum, sopar bort spindelnät i taket, sopar väggarna, skurar dem med massor av vatten och torkar och dammar innan saker och ting plockas tillbaka. Jag tycker inte om att städa, men jag tycker ännu mindre om brunsmutsiga väggar (som egentligen ska vara vita) och äckliga lukter. Hittills har jag skurat vardagsrum, hall och kök. Jag är mottaglig för applåd och hurrarop (fast sen kommer jag på att det är påsk och tänker att det finns en som gjort betydligt större saker än storstädat, och då tänker jag att det är okej om hurraropen uteblir och någon annan får applåderna. Men nöjd är jag.)

Det var betydligt fräschare.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 2 – 1.

  1. Maria skriver:

    Påsk eller ej så är du absolut värd en applåd *klappar*
    GLAD PÅSK!

Kommentera

