Vidare.

De har gått snabbt, de här dagarna i Nairobi. Imorgon kör vi hemåt igen. Jag tycker egentligen väldigt mycket om att besöka miljonstaden efter någon tid ute i halvöknen. Det finns så mycket att upptäcka här. Här finns ett giraffcenter där besökarna faktiskt får mata giraffer (fast jag vet inte riktigt vad jag tycker om djurparken). Jag har hittat ett antal konstmuseer som såg lovande ut, men som jag ännu inte fått tillfälle att besöka. I ett av de större shoppingcentren här kan man både klippa sig och få massage och diverse behandlingar. Utanför staden lär det ska finnas ett stort rekreationscenter med spa, gym, golf och en uppvärmd pool. Och så finns det marknader, shoppingstråk och restauranger.

Men när vi är här å arbetets vägnar har vi nästan aldrig tid att göra något av allt det där. Vi stannar oftast bara några dagar och har massor med ärenden att uträtta. Igår hämtade vi mitt pass från finska ambassaden, handlade mat, svängde förbi ett apotek, åt lunch och köpte några böcker till söndagsskolan i vår kyrka i Maralal. Idag har jag sprungit på stan och uträttat diverse byråkratiska ärenden, Magnus och Anna har varit på möte hela dagen och Ove har tagit hand om alla barnen här på gästhuset.

Det finns ingen tid eller ork för att bara ströva omkring.

Därför funderar vi på att åka hit i sommar på semester. Kanske hyra in oss på något förmånligt lägenhetshotell, och ägna en vecka åt att göra allt det där roliga som vi vet att finns här.

Ha. Jag njuter inombords vid blotta tanken på att få gå omkring på något konstmuseum en hel förmiddag. Eller ligga vid en uppvärmd pool.

Nairobi konst

Nairobi konst 2

(Foton härifrån).

Det ni. Det blir en bra semester.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

