Våra tre.

Jag insåg plötsligt att jag inte funderar så mycket just nu på föräldraskap och på att vara mamma. Jag bara är. Ibland suverän, ibland hyfsad och ibland katastrofal. Kanske har det tagit mig 8 års föräldraskap för att ibland bara glida med.

Alfons, som växer någon centimeter varje dygn. Både på insidan och rent fysiskt. Han kompade allsångerna på retreaten och agerade hjälpledare ibland.

Oliver, pojken med de lenaste kinderna. Han som nyss föddes och ändå hunnit bli 6 år. Han behöver mig ibland, men inte alltid.

Vincent, den lilla rara. Både ofattbart charmig och ljuvlig, och samtidigt så envis som bara en 3-åring kan vara.

DSCN1164

DSCN0767

DSCN1177

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

