Att drömma.

Folk drömmer ju om så olika saker. Bestiga berg, sjunga solo, resa, skriva en bok, sy egna kläder. Vi har ju alla drömmar och områden som vi går igång lite extra på.

Jag vill springa. Det finns en längtan efter långdistanslöpning. Kilometer efter kilometer, vattenflaska efter vattenflaska. Inte speciellt snabbt, inte nödvändigtvis för att slå ett personbästa. Men för att redan tanken på att ge sig iväg på en flera timmar lång länk triggar mig. Jag vill. Jag är med. Jag är redo.

Kenya erbjuder gränslösa möjligheter för löpare. Glöm asfaltvägar. Glöm platta, tråkiga landskap. Tänk kuperat, varmt, sandigt och lerigt. Underbart.

Jag går mera igång på vackra konstverk än på att bestiga berg. Att bestiga Mount Kenya är ingen stor dröm. Det här däremot, det skulle vara något. Tänk själv. Jämmer, alltså. Jag skulle förmodligen flåsa ihjäl mig under uppvärmningarna. Men ändå, upplevelsen. Springa omkring i Kenya tillsammans med proffs. Eller helst på min egen nivå tillsammans med ett proffs. Någon som skulle iaktta min springstil, hållningen, min andning, mina avstamp och ge mig konkreta och goda råd. Jo, det går jag igång på. Helt och fullt.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

