Hans dag!

För 6 år sedan idag kom han till oss. Jag minns att det kändes som om vi klamrade oss fast vid varandra det där tredje sköra dygnet efter förlossningen. Jag minns hur det liksom var tänkt att barnmorskorna skulle sköta honom på natten så att jag skulle få sova, men hur jag efter en stund fick stiga upp och hämta honom tillbaka för att ha honom nära en liten stund till.

Ljuvlig är han. Full av liv, full av påhitt. Då han berättar något roligt kisar han med ögonen, han har persikolena kinder och allt i hans liv blir snäppet roligare om det inkluderar toalettspråk.

Kära, kära Oliver.

DSCN0788

DSCN0793

DSCN0789

Foto: Anna Dahlbacka
Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Hans dag!

  1. Fanny Larsson skriver:

    Oj, detta kom lite sent men hälsa Alfons grattis från mig!! 😀

  2. Fanny Larsson skriver:

    Oj jag menade såklart Oliver 😉

Kommentera

