En halv lördag.

Vilken dag! Vi har varit ett under av effektivitet och kreativitet och ändå hunnit ta det lugnt. Jag är alldeles till mig över att vi fått gjort så mycket och att ALLT BARA HAR VARIT ROLIGT. Ingen stress alls.

Oliver lär sig saker själv. Plötsligt kunde han läsa. Plötsligt kunde han simma. Plötsligt hade han börjat prata finska. Alfons och Isak får skoluppgifter varje morgon som de ska ha gjort (på egen hand) före lunch. Oliver vill också gärna ha en uppgift. Den här veckan har han hållit på med en pysselbok. Inkommande vecka ska han få lära sig veckodagar, former och färger på finska. Fast idag när jag förhörde honom på veckodagarna så kunde han dem. I rätt ordning, med bara lite hjälp. Han har tydligen lärt sig det också. Jag får däremot öva mig på att få till raka ränder. De där sneda raderna stör mig fruktansvärt mycket.

 DSCN0674

Sen bakade jag tortillabröd, hade Ove att skruva fast en skena framför vårt klädförvaringssystem i sovrummet och så fixade jag draperier.

DSCN0686

Det ser lite… spretigt ut där i hyllorna. Inte konstigt, där hittas allt från familjens mediciner, våra godisgömmor, Oves verktyg, familjespelen och våra kläder. Till exempel. Ingenting blev sämre av att täcka in det där lite.

DSCN0687

Jag säger tack till den blågula inredningsjätten på hemmaplan och är nöjd att jag släpade med 5 meter av det där tyget. Nu återstår bara att stryka draperierna. Det kan kanske ske snart, alternativt aldrig. Man vet aldrig när jag får feelis nästa gång.

Under tiden vi höll på med det här umgicks Magnus och Omanga.

DSCN0681

Det var förresten inte speciellt svalt idag. Man kunde förmodligen ha stekt ett ägg i solen.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En halv lördag.

  1. Anna skriver:

    Fast det där med att steka ägg i solen tror man ju inte riktigt på när man ser Magnus i sin Ullmax fleece. Men å andra sidan var jag ju med själv och vet. (Och Magnus skyllde på att det var kallt när han steg upp tidigt i morse.)

Kommentera

