Kiswahili time!

Sent igår kom vår språklärare Omanga hit från Nairobi, och idag har vi suttit på skolbänken igen. Det är så otroligt roligt med språkstudier! Under två veckors tid ska vi damma av våra kunskaper och gå igenom lite nya saker. Och något har väl fastnat. Omanga uppmärksammade oss på det faktum att vi pratat swahili tre av fyra undervisningstimmar idag. Så var det ju inte riktigt när vi började våra språkstudier. Det är i varje fall riktigt roligt att studera swahili igen!

Men sen gick luften ur mig. Jag har väntat på landningen och tröttheten. Nu verkar den komma, nu när lägenheten och skolan är i ordning och vi har Omanga här. Nu när vardagen får börja rulla i sakta mak och det inte krävs enorma insatser av oss bara för att få allt i fungerande skick. Man ska vara snäll mot sig själv när man är trött, tänker jag och äter lite blandgodis från Makuuni samtidigt som jag bloggar.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kiswahili time!

  1. Gunnel skriver:

    Lycka till med swahilistudierna!

Kommentera

